Schoolschaken Almelo

Dit schooljaar organiseert de schaakvereniging Almelo het schoolschaakkampioenschap op woensdagmiddag 14 februari 2024 voor alle scholen uit de omgeving van Almelo.
Het toernooi (7 rondes van 15 minuten) begint woensdagmiddag 14 februari 2024 om 14.30 uur en eindigt om ongeveer 17.30 uur in het wijkcentrum ‘de Schelf’ op de Schelfhorst in Almelo.
Een schoolteam bestaat uit 4 personen uit groep 5 tot met 8. Er kunnen meerdere teams opgeven worden per school. De schakers in een team moeten de regels van het spel kennen.
We voegen alle teams in een poule: groep A en B in het Swiss Master computerprogramma, ingedeeld op sterkte (gevorderde en beginnende schakers). Er zijn bekers voor de nummers 1, 2 en 3 in groep A en bekers voor de nummers 1, 2 en 3 in groep B. Ook is er voor de winnaar van het toernooi toelating tot het Overijsselse kampioenschap voor basisscholen te winnen.
Om de kosten te dekken vragen we als inschrijfgeld: € 10,– voor het eerste team en voor elk extra team van dezelfde school € 5,–.
Hebben jullie nog vragen of willen jullie je inschrijven (vóór 31 januari 2023, maar het liefst z.s.m.), bel met of mail naar:

Wouter Rozendaal, 06-26518693
jeugdleider@schaakverenigingalmelo.nl