Van de bestuurstafel, editie maart 2019.

We zijn al weer aardig op weg naar het einde van het schaakseizoen. De interne competitie wordt redelijk goed bezocht, al zou de deelname van onze topspelers wel wat beter kunnen. Dat gaat binnenkort waarschijnlijk ook wel lukken, omdat de afwezigheid ook veel te maken heeft met tijdelijke activiteiten (oa. Studie) van deze spelers. De bekercompetitie stokt een beetje omdat daar ook vaak dezelfde spelers nog wedstrijden moeten spelen. Maar onze interne competitieleider heeft er alle vertrouwen in dat het gaat lukken om deze competitie op tijd af te ronden.

Naast het schaken vinden er ook diverse andere activiteiten plaats die hopelijk ook bijdragen aan het nog beter functioneren van de vereniging. Hieronder een aantal zaken die tijdens de laatste bestuursvergadering zijn besproken.

Zo hebben wij met een aantal bestuursleden alle schaakmaterialen gecontroleerd en de diverse kasten heringericht. Zo kwamen wij diverse schaak attributen tegen die wij binnen de vereniging niet echt meer nodig hebben. Dat zijn boeken, oude schaakstukken en oude schaakklokken. Als er leden zijn die een aantal van deze spullen zouden kunnen gebruiken dan kunnen ze deze meenemen. Deze attributen zullen binnenkort op de clubavond aangeboden worden. Daarnaast zijn er diverse nieuwe attributen ingekocht om versleten materialen te vervangen of aan te vullen. (met name borden en klokken) Verder hebben wij besloten om een live-bord aan te schaffen, welke gebruikt kan worden bij ons eerste team. Dat betekent dat iedereen thuis op de computer een belangrijke wedstrijd van ons eerste team live kan volgen. En misschien kunnen we dit verder uitbreiden met andere wedstrijden.

Zoals al eerder gemeld zijn wij nog steeds op zoek naar een aantal vrijwilligers die diverse taken van het bestuur zou kunnen overnemen. Daarom zijn wij blij dat we toch inmiddels een paar mensen bereid hebben gevonden om ons te assisteren. Zo is Ben Poelstra bereid om binnen de vereniging als vertrouwens persoon op te treden. (dat mag per definitie geen bestuurslid zijn) Zijn er problemen die men graag wil bespreken, dan kan dat met Ben Poelstra. Daarnaast zijn wij ook blij dat  George Henneberke als materiaalcommissaris wil gaan fungeren. George zal zorgen dat onze materialen in goede staat blijven en daar waar nodig het bestuur informeren indien vervanging of uitbreiding van materialen gewenst is.

Verder blijven we nog op zoek naar 2 personen die ons zouden willen ondersteunen, een website beheerder en PR-functionaris. Beide functies worden voorlopig door diverse bestuursleden ingevuld.

Voor de jeugd zijn er weer 2 mooie toernooien georganiseerd het schoolschaaktoernooi en het jeugdtoernooi. Beide toernooien verliepen vlekkeloos en was weer een mooie promotie voor onze vereniging. Daarnaast zijn wij al heel ver om de komende jaren het Nederlands jeugdkampioenschap naar Almelo te halen. We zijn nog op zoek naar een aantal sponsors, maar Yannic heeft al diverse personen gesproken en heeft er alle vertrouwen in dat dat gaat lukken. Ook weer een mooie promotie voor het schaken in Almelo. Daarnaast gaat binnenkort weer het kroegloperstoernooi van start en we hopen dat dat weer net zo’n succes wordt als in de vorige jaren. Ook nog een oproep of er mensen zijn die zo nu en dan bij de jeugd kunnen assisteren met het geven van schaaklessen.

Tot slot nog opnieuw een oproep om aanwezig te zijn bij wedstrijden van je eigen team waarin je bent opgesteld. Op dit moment blijkt dat we het aantal van meer dan 50 (!?) invallers inmiddels hebben gepasseerd. En het seizoen is nog niet afgelopen. Dus nogmaals laat je teamleider niet in de steek en speel gewoon je wedstrijden.

Dit was het weer, en veel schaakplezier voor de resterende wedstrijden van dit seizoen.

Ton

Noordiktoernooi uitnodiging 2 maart 2019 1